Jak znaleźć środki na publikację własnej książki?

Jak znaleźć środki na publikację własnej książki?

Wydanie własnej książki to nie lada wyzwanie, również pod kątem finansowym. Wielu autorów zastanawia się, czy na pewno mu podoła. W naszym dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak pozyskać środki na wydanie pierwszego dzieła!

Akcje crowdfundingowe

Jedną z najpopularniejszych form pozyskania środków na wydanie własnej książki jest zorganizowanie specjalnej akcji na platformie do tzw. crowdfundingu, czyli wspierania projektu przez społeczność internetową. Tego typu platformy konsekwentnie zyskują popularność, a internauci z przyjemnością i wielkim entuzjazmem wspierają ciekawe projekty. Być może twój plan wydania własnej książki okaże się jednym z nich i z chęcią pomogą ci oni zebrać środki potrzebne na realizację przedsięwzięcia? Spróbować zdecydowanie warto, ponieważ tak naprawdę nie masz nic do stracenia, a niektórzy twórcy potrafią zebrać fundusze nawet w ciągu kilku dni! Istotna jest oczywiście odpowiednia promocja zbiórki w mediach społecznościowych i prośba o wsparcie również najbliższych znajomych czy rodzinę. Do dzieła!

Organizacja przedsprzedaży książki

Kolejnym sposobem na zebranie środków potrzebnych na zorganizowanie całego procesu wydawniczego autorskiej książki jest popularna przedsprzedaż. Wówczas internauci czy osoby z twojej społeczności mogą zamówić książkę i opłacić ją, zanim ostatecznie został zamówiony druk. Gdy zbierzesz potrzebną sumę i wydasz swoje dzieło, przekażesz zamówione egzemplarze do odpowiednich osób wraz z krótkim podziękowaniem. Fakt, że wówczas nie powinieneś spodziewać się pokaźnych zysków ze sprzedaży, jednak przynajmniej spełnisz swoje marzenie i zyskasz popularność, co być może przełoży się na twój późniejszy sukces i możliwość zamówienia kolejnego nakładu książki!

Znalezienie sponsorów i fundatorów

Naszą ostatnią propozycją w dzisiejszym poradniku jest zorganizowanie akcji poszukiwania sponsorów i fundatorów twojego dzieła. Nie jest to proste zadanie, jednak nie zniechęcaj się i spróbuj odezwać się do osób, które albo są ściśle związane z prezentowaną przez ciebie tematyką, albo mogą chcieć umieścić w twojej publikacji reklamę swojej działalności. Przygotuj estetyczną i konkretną ofertę sponsorską, w której koniecznie zawrzyj informację, ile kosztuje wydanie książki i jakiej kwoty brakuje ci do zrealizowania projektu w pełni. W dalszej kolejności stwórz bazę kontaktów i prześlij swoją propozycję wszędzie tam, gdzie widzisz potencjał nawiązania chociaż częściowej współpracy. Być może okaże się, że sukces czai się tuż za rogiem!