Jak znaleźć sponsorów do własnej książki?
Samodzielnie wydanie własnej książki to nie lada wyzwanie. Po pierwsze organizacja procesu wydawniczego jest dość skomplikowana i wymaga zaangażowania dużych zasobów czasowych. Kolejna kwestia to oczywiście finanse, które są potrzebne na pokrycie kosztów wydania. Jeśli potrzebujesz sponsorów, koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem!
Przygotuj ofertę sponsorską
Pierwszym krokiem, który musisz podjąć w procesie poszukiwania fundatorów wydania twojej autorskiej książki, jest przygotowanie profesjonalnej oferty sponsorskiej. Tego typu dokument powinien być stworzony przy wykorzystaniu języka korzyści, ponieważ w pewien sposób musisz sprzedać swój pomysł i twórczość potencjalnemu sponsorowi. Poza tym oferta musi być estetyczna i zakładać konkretne korzyści z punktu widzenia sponsora. Dołącz do niej kilka pakietów, spośród których wyróżnij te najbardziej intratne dla siebie i swojego przyszłego partnera. Aby dana firma lub osoba rzeczywiście zdecydowała się na pokrycie części kosztów wydania książki, nie wystarczy, że spodoba jej się twój zamysł czy koncepcja dzieła. Sponsor musi wygenerować konkretną korzyść, czyli np. zwiększenie swojej rozpoznawalności czy świadomości wśród klientów. W zamian za wsparcie zaproponuj zatem jasne rozwiązania, czyli np. umieszczenie logotypu firmy wewnątrz dzieła, poświęcenie firmie jednej strony czy promocji jej usług w swoich mediach społecznościowych.
Informacje w mediach społecznościowych
Gdy twoja oferta będzie już gotowa, należy przejść do jej rozsyłania i promowania. Warto na tym etapie zaznaczyć, że szukasz sponsora do pokrycia konkretnego kosztu. Sprawdź, ile kosztuje druk książki, jej skład czy zaprojektowanie okładki, a następnie zdecyduj, w jakim zakresie potrzebujesz wsparcia. Przedstawienie konkretnych kwot pozwoli ci szybciej znaleźć fundatorów. Opublikuj swoją ofertę w mediach społecznościowych i poproś najbliższych oraz znajomych o jej udostępnianie. Wykorzystaj również potencjał grup i wszystkich możliwych kanałów społecznościowych, aby dotrzeć do możliwie największej ilości osób.
Wysyłka oferty do konkretnych firm
Ostatnim krokiem, który możesz podjąć podczas poszukiwań fundatorów swojego autorskiego dzieła, jest bezpośrednia wysyłka oferty do konkretnych osób i firm. Stwórz zatem dedykowaną bazę, w której zawrzesz wszystkich potencjalnych partnerów. Następnie zorganizuj mailową wysyłkę oferty, jednak postaraj się każdą z wiadomości odpowiednio spersonalizować, aby nie znalazły się one przypadkiem w folderze ze spamem!