Pisania książek podejmuje się coraz więcej osób. Nie zawsze jednak udaje się opublikować własne dzieło za pośrednictwem jednego ze znanych wydawnictw. W takim przypadku na pewno warto wiedzieć, jak samodzielnie wydać książkę i przede wszystkim zrobić to dobrze! Przecież kluczowe jest to, aby książka dobrze się sprzedawała, miała odpowiednią reklamę i potrafiła do siebie zachęcić.

Dlaczego warto wydać książkę samodzielnie?

Jeśli autor przez dłuższy czas spotyka się z odmową ze strony potencjalnych wydawców, z całą pewnością, w którymś momencie powinien wziąć sprawy w swoje ręce. W takim przypadku samodzielne wydanie własnej książki wydaje się najlepszą możliwą opcją. Dzięki temu książka zostanie przynajmniej wydrukowana i wydana. Często i w takim przypadku współpracuje się z wydawnictwami, które wykonują taką usługę, ale po prostu z zapłatą. Wydanie swojej własnej książki jest pierwszym i najważniejszym krokiem w karierze pisarza. Od tej pory książka może stać się ogólnodostępna i trafiać do coraz to nowszych czytelników, co naturalnie napędzać będzie jej popularność.

Ile kosztuje samodzielne wydanie książki?

Tutaj ceny mogą być zależne od wielu czynników, takich jak na przykład nakład książek, czy rodzaj okładki, oraz ilość stron. Wiadomo, że im więcej książek będzie chciało się wydać, oraz im są one grubsze, tym koszt ogólny wzrośnie. Oczywiście, gdy bierze się pod uwagę wydanie własnej książki, jak najbardziej trzeba być przygotowanym na to, że większość, albo i wszystkie koszty będzie trzeba ponieść samodzielnie. Warto jednak jeszcze wcześniej dowiedzieć się, jak duże one będą. Przynajmniej w przybliżeniu. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie można podjąć ostateczną decyzję i do tego mieć pewność, że skorzystało się z korzystnej opcji.

Czy możliwe jest sprzedawanie swojej książki w księgarniach?

Wydanie własnej książki to często dopiero początek drogi. Co prawda trzyma się już w dłoniach fizyczny efekt swojej pracy, ale co zrobić z tym dalej? Sprzedawać za pośrednictwem internetu, własnej strony, czy może wejść we współpracę z księgarnią? Ta ostatnia opcja jest jak najbardziej możliwa, ale jak w każdej kwestii, tak i w tej należy rozważyć wszystkie za i przeciw. Często okazuje się bowiem, że umieszczenie swojego debiutu w księgarni nie jest zbytnio korzystne finansowo. Autorzy niejednokrotnie wychodzą na tym dość marnie. Warto więc zastanowić się nad tym, czy na samym początku nie lepiej będzie po prostu skupić się na indywidualnej promocji swojej własnej książki.