Gdzie promować własną książkę?
Twoja autorska książka jest już w ostatniej fazie tworzenia i lada dzień zostanie wydana? Wspaniale! Pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób możesz ją promować, aby zwiększyć ilość potencjalnych nabywców? Właśnie tę kwestię poruszamy w naszym dzisiejszym artykule. Sprawdź kilka sprawdzonych rozwiązań!
Media społecznościowe
Jednym z najpopularniejszych sposobów na promowanie własnej twórczości są oczywiście media społecznościowe. W jaki sposób wykorzystać je do promowania autorskiej książki? Przede wszystkim musisz zacząć być na nich obecny na długo przed planowaną datą publikacji swojego dzieła. W tym celu załóż odpowiednie konta na: Facebooku, Instagramie, TikToku, Linkedinie oraz YouTube. Stwórz spójną strategię swojej obecności na platformach i codziennie poświęcaj na komunikację z odbiorcami przynajmniej 2 godziny. Dzięki temu uda ci się z pewnością dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zbudować silną społeczność. To niezwykle istotne na etapie sprzedaży książki, ponieważ łatwiej będzie ci przekonać do niej osoby, które są już zapoznane z twoją twórczością i śledzą ją od dłuższego czasu!
Spotkania autorskie
Kolejnym sposobem na promowanie autorskiego dzieła są oczywiście różnego rodzaju spotkania autorskie, które są integralną częścią promocji każdej książki. Wówczas potencjalni odbiorcy mogą spotkać się z tobą i porozmawiać, a wśród nich mogą być również dziennikarze czy influencerzy. Jak zorganizować tego typu wydarzenie? Najlepszym rozwiązaniem jest kontakt z bibliotekami czy klubami książkowymi, które mają w tym zakresie bogate doświadczenie i z całą pewnością chętnie wesprą cię w tym trudnym zadaniu!
Lokalne media
Ostatnim pomysłem na naszej dzisiejszej liście są różnego rodzaju publikacje w lokalnych mediach. Oczywiście nie oznacza to, że nie możesz próbować zainteresować swoją twórczością również ogólnopolską prasę, jednak w początkowej fazie rekomendujemy nawiązanie kontaktu z mniejszymi redakcjami czy stacjami, gdyż jest to o wiele prostsze. Warto dodać, że zainteresowanie ze strony mediów jest niestety często podyktowane koniecznością uiszczenia opłaty i zamówienia np. sponsorowanego artykułu na lokalnym portalu internetowym. Tego typu artykuły są jednak niezwykle skuteczne, dlatego jeśli twój budżet pozwala ci na podobną inwestycję, nie zastanawiaj się zbyt długo. Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje wydanie książki i jej promocja, musisz wziąć pod uwagę szereg różnego rodzaju zmiennych. Publikacje płatne w mediach z całą pewnością również do nich należą.